Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2015-06-03, 23:07
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 406
Standard Tack för alla goda tips om vad att äta och göra i Chaniaområdet

Hej!


Tack för alla tips om Chaniakusten, det var mycket bra att veta lite mer innan man for denna gång. Vi hade det toppen, t o m sängarna var riktigt riktigt sköna. Nu är bara problemet hur man ska stå ut tills det blir dags för nästa resa. Redan början semesterkänslan försvinna, kylan gör det möjligt, sanden borta ur alla vrår, de kylskåpskalla tomaterna gör ingen glad... De 1000 tagna bilderna ger förstås sköna minnen, men inga dofter, inga smaker, inget getpingel, ingen värme finns kvar... snyft.


Men jag har - och också från tips från er här på Kalimera - införskaffat kokboken "Fedons grekiska" (mat) och bara boken och alla bilder är en skön tröst för dem som har resan bakom sig.


Vilken taverna i Stockholm ger den bästa grekiska känslan tycker ni? Det finns en grekisk restaurang med god och oklanderlig mat, men den är inrymd i en gammal bierstube tycks det mig, och interiören känns som taget från Alperna. Esperia heter den, men den är en riktigt riktigt bra grekisk restaurang. Tycker jag!
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT