![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Monika P, haha ja man kan ju lugnt säga att det blir väldigt tydligt här på Jannes K att vi är rätt många likasinnade och inte gör vi något för att lugna varandras heta känslor för detta lilla land direkt heller. Tvärtom. Här får kärleken till Grekland blomstra och levas ut till fullo på olika sätt och med olika åsikter om politiken osv. Men ett har vi gemensamt; Vi har trillat dit ordentligt.
Bertil; Ja exakt. Ibland är den nästan jobbig den där längtan. Man får liksom inte riktigt ro i magen och i sinnet förrän man är på plats igen. Och jag är riktigt avis på alla er som snart går i pension och kan spendera allt längre tider i Grekland. Men ni är då sannerligen värda det. Efter att ha arbetat och slitit ett helt yrkesverksamt liv. Janne, intressant det där om mannen med träbiten som sett sig själv och väldigt otäckt med flyget. Tack och Lov att allt gick bra. Har du blivit flygrädd sedan den händelsen? Lissi; Så fint och personligt skrivet. En fantastisk känsla. Ja alltså, angående det där med tidigare liv; Ett intressant ämne och jag är öppen för förslag. Har faktiskt vissa problem med att förklara den där känslan för landet som helhet. Och när jag skriver "Den där känslan" så vet jag att nästan varenda regelbunden skribent här på Jannes K, vet precis vad jag pratar om. Rent logiskt så tänker jag att tidigare liv inte kan vara möjligt - och därför skrev jag att jag inte tror på dylika ovan. Men rent känslomässigt och intuitivt tänker jag att det måste vara så. Det kan inte vara på något annat sätt. Men jag har ännu inte kommit så långt att jag skulle våga erkänna det haha. Och många gånger i Grekland har jag på olika platser tyckt att jag känt igen mig eller liksom nästan letat undermedvetet efter den by där jag en gång bodde. Men så blir jag rationell, logisk och lite tråkig igen och tänker, nej Thira ta och skärp till dig nu! Men jag har varit med om en märklig händelse som faktiskt skulle kunna handla om just Grekland och tidigare liv. Man vet aldrig. En måste vara öppen för förslag och det mesta, annars blir livet så begränsat och som inslaget i en liten låda. Brukar säga att min stora kärlek här i livet är inte en person. Det är ett land och ett folk och den kärleken tror jag vi alla (eller åtminstone de flesta av oss) delar här men på olika sätt. Senast redigerad av Thira den 2015-03-19 klockan 07:18. |
|
|