Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-11-28, 12:12
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Vad gör vi med vårt Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag förstår din tanke, fast den innebär också att jag skulle kunna näcka vid det lilla klostret på Sifnos, där låg ju redan ett par pappskallar nakna. (Fast jag vet alltså att du inte resonerar så, du gjorde ju undantag för närhet till kyrkliga byggnader).

Menar du också att man ska ta av sig, när majoriteten övriga på stranden gör det? Det funderar jag över ibland eftersom jag ofta haft på bikinin trots att många andra inte haft det. Just Koufonissi var ett sådant ställe där jag funderade över hur nakenbadarna såg på mig.
Självklart ska du vara så klädd eller avklädd som du själv önskar när du är på en strand med nakenbadare! Jag har aldrig hört någon annan nakenbadare ha andra åsikter om "textilare" än att de själva inte tycker att det är skönt att bada med kläderna på.

Det som de flesta ogillar är när någon stirrar (undantaget små barn) eller smyger i buskar och snår och fluktar, och när "textilarna" klagar högt över nakenhet. En lustig händelse i somras var när en nakenbadare (grek) en tidig förmiddag beklagade sig över "To many bright colours to early" när en stor grupp svenskar spred ut sig över stranden i senaste badmodet. Han tyckte att det var okänsligt att störa de naturliga, vackra morgonfärgerna på stranden! Fast han är nog lite extra känslig...
Våga
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:07.