Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2014-10-23, 12:49
lindaswedens avatar
lindasweden lindasweden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Bjärred
Inlägg: 71
Standard Naoussa på Paros

Börjar redan fundera på nästa sommar och nästa greklandssemester. Skönt att drömma sig bort lite när det är grått och kallt ute...

Vi reser två familjer med totalt fyra vuxna och fyra barn (4, 4, 6 och 7 år nästa sommar).
Har fått en hel del tips (i en annan tråd) om nya, lämpliga resmål för oss då vi blev väldigt förtjusta i byn Agios Nikitas på ön Lefkas där vi var denna sommaren. Vi uppskattar närhet till fin strand, mysig & någorlunda genuin och inte alltför stor by och åtminstone 5-8 restauranger att välja mellan, dessutom gärna delvis bilfri by...

Efter att ha surfat på Kalimera och kollat hotell har jag fallit för Paros och byn Naoussa. Har bara varit på Kykladerna en gång tidigare och då på lilla ön Sifnos. Paros känns som en spännande och annorlunda ö jämfört med gröna och natur-dramatiska Lefkas.

Efter att ha kollat lite på hotell i Naoussa så kom jag fram till att Hotell Kallisti Rooms & Apartments verkar toppen. Lagom pris och med trevlig pool (inte för min skull, men barnen gillar verkligen pool när de ska träna på att simma). Det har fått högt betyg av tidigare gäster på hotell-bokningssajter, vilket förstås är ett bra tecken.

Undrar om någon har bott på det hotellet sommaren 2014?
Vore isåfall kul att höra lite mer om hur det är.

Alla möjliga tips och råd om fina utflykter, bästa stranden etc tar jag förstås också emot gärna!

Och så vill jag förstås höra om Naoussa skulle kunna vara en bra kandidat för oss som blev så förtjusta i Agios Nikitas på Lefkas.
Tack!!
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT