Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #11  
Gammal 2013-04-16, 19:21
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

....soeau pa mandag tog jag toget till Goteborg, och daer motte mej Tomas&Bingan,som tog mej ner till kajen daer alla gamla batar och skepp ligger. Vaedret hade blivit baettre och sen for vi till Tomas hus i Molndal,daer Bingan fixade till en jettego gryta,mums.....
Relativt tidigt i saeng,for Tomas hade bussigt nog lovat att kora mej till Landvetter.Vael daer,sa gick planet pa utsatt tid, och bredvid mej satt en trevlig dam som var i the vanity business, sa jag fick reda pa lite om det. Till Athen sov jag mest, och daer traeffade jag en tjej fran Smaland, som skulle jobba pa Rhodos som guide, sa vi knallade runt pa Athens flygplats nagra timmar tillsammans. Sen gick planet till Rhodos, och jag blev ensam i min stolsrad,sa jag letade reda pa Emilia, sa hon flyttade . Hennes kompis pa Rhodos motte henne och hade egen bil, sa jag fick lift in till stan. Sen knallade jag upp till Mango,som numera har ett ordentligt kitchen,med egen kock.sa nu aer Mango en riktig liten taverna\restaurang,minsann......
Jag sov raett lenge idag,sen har jag mest slappat och gonat mej i solen,fast det har blast ganska bra. Sen gick jag och kopte biljett till faerjan Prevelis, 20 Euro. Den gar kl 14.00 pa torsdag,sa jag aer framme vid halv atta..... Ringde Andreas,men fick inget svar, sa jag pinglade Chronis,och fick tag i honom,sa att jag forhoppningsvis har nagon som moter mej......
Nu kvaellen,lite turister, det malas och fejas och en del staellen har oppnat....
Over and out from Rhodos for now,
Mikke
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT