Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2012-11-25, 11:57
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard "Studieresan" till Turkiet...

Med risk för att trampa någon på tårna...

Så är vi då hemma igen efter en knapp vecka i Side, Turkiet.

Resan började redan kvällen innan med tåg till Arlanda, övernattning på Rest&Fly och kvart över nio på onsdag morgon lyfte planet.
Bussresan från Antalya till Blue waters hotel utanför Side gick som på räls. Och vackert var det med alla palmer efter vägen och de snötäckta bergen. Så var vi framme vid hotellet. B och jag fick varsitt dubbelrum med gemensam hall och balkong. Hur lyxigt som helst!

Men så tråkigt det var med all inclusive! Tider att passa, inhägnat område, vakter, kameror, allt tillrättalagt och personal som var överallt och putsade. Det är otroligt fint med blommor, palmer, gräsmattor, pooler och allt annat. Maten var god utan att sticka ut, kändes som om den var väldigt anpassad till turisterna. Mycket mat var det också och vilket slöseri egentligen. Vad händer med den mat som bärs ut i köket igen?

Var in till Side en dag och om det tycker jag inte. Det jag tyckte om var all "sten" efter vägen. Spännande och intressant.

Summan av kardemumman är att jag inte vill åka tillbaka. Jag försökte verkligen att tycka om, ha ett öppet sinne och inte ha några förutfattade meningar. Enda gången jag egentligen trivdes fullt ut var när vi badade i havet. Vattnet var ljuvligt! Tyvärr gick det höga vågor så det var rödgul flagg och det blev inte så mycket bad.

Det är möjligt att jag skulle trivas någon annanstans men Side får i alla fall inte besök av vare sig mig eller Birgitta någon fler gång. Birgitta blev dessutom magsjuk i nåt elände som inte vill gå över. Tur i oturen att det bröt ut på söndagen då vi skulle åka hem.

/Eva
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT