Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Jag ber ALLTID om kvitto och kommer fortsätta göra så. Accepterar inte några handskrivna kvitton när vi äter ute, varför skulle jag det? Jag själv har fått skatten/moms höjd via el, vatten, tvavgift, sopavgift, kommunala avgifter, nya skatter etc etc. Alla måste bidra sen är det ju tyvärr de som redan lite har som får stå för den största bördan ( sänkta löner och pensioner bla) så självklart inget konstigt att lyfta frågan här. Som turist tycker jag absolut att man ska be om kvitto, kan iofs vara att någon känner varför ska jag som inte bor här bry mig? just därför de flesta här bryr sig om Grekland och då anser jag att vi oxå skall bry oss och be om kvitto.
Camilla
|
Et tankekors det Camilla skriver her, og at man som turist bør bry seg.
Turistnæringen anses jo å ha stor betydning for Hellas' økonomi. Det blir et dilemma å ikke kreve maskinell kvittering - som jeg heller ikke gjør

.
Under en ukes opphold på Kalymnos i sommer ble tilsammen seks tavernaer besøkt, samtlige leverte håndskreven kvittering uten firmamerke på. (At en av disse tavernaene nå er på 'ikke-listen', er en annen sak.) Som turist blir da mitt 'bidrag' å støtte opp under holdninger og systemer som er ødeleggende for landet. Undres over om fenomenet er mest markant på øyene, der mange turister ferdes

.
Leste forresten at Syriza ikke aplauderte aksjonen på Hydra, at man heller burde se på utlendinger som drar inn leieinntekter på ferievillaer i øyriket. Leieinntekter som - om jeg forsto det rett - er penger det ikke skattes av. Tja, å rette skyts mot 'De andre' og ikke 'Vi' gir kanhende noen ekstra stemmer ved neste valg

. Men det kan vel knappest hjelpe på den greske motviljen mot å betale skatt.