Det här att resa med handbagage
Vad härligt det vore! Jag har inga större problem att hålla mig till vikten på 8 kg, men jag tycker inte att jag ännu hittat någon ryggsäck som är behändig att resa med.
Jag har en toppenbra ryggsäck från Lundhags på 40 liter- MEN den är för stor för att resa med som handbagage och jag tycker att den vid en första anblick ser ut att vara dubbelt så stor som en Everest på 30-35 liter?
Så nu undrar jag, ni som reser med bara handbagage, hur ser era ryggsäckar/resväskor ut? Vad har de för fack/funktioner? Hur packar ni? Skor längst ner, fästa på utsidan..? Hur får ni plats med allt helt enkelt. Jag har alltid plats över i min ryggsäck på 40 liter och vet att jag lätt skulle klara mig på 30 om man ser till volym, men de ryggsäckar jag har kollat på av den storleken är designade och utformade på ett helt annat sätt, får liksom inte ihop det. Ett stort fack och ett nätfack på framsidan- typ. Till skillnad från min på 40 liter som har flera olika praktiska fack och utrymmen, känns som att man får plats med hur mycket som helst. Någon som förstår hur jag menar?
|