Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11
Hej!
Finns det någon som kan hjälpa oss med information om båttrafiken i början av juni -11 mellan Samos (Vathy) och Ikaria (Evdilos). Vi kommer med Fritidsresor onsdag 8 juni 11:30 till Samos och flyger tillbaka onsdag 15 juni kl 15:30. Vi har räknat med att det kan bli tvunget med en natt på Samos vid ankomst/avgång för att passa in båtarna men just nu ser det ut som om det inte alls kommer fungera. När jag nu (9 maj) söker på GTP finns det bara en färja från Vathy torsdag 9/6 kl 22-0:15 men återresan verkar helt körd. Finns bara en färja på torsdagar kl 19-20:15. Kan detta vara möjligt?? Det innebär i så fall att vi inte kan resa till Ikaria alls eftersom vi bör vara tillbaka på Samos tisdag kväll 14 juni för att kunna flyga tillbaka till Sverige 15/6. Vi har bokat (och delvis betalt) boende i Arministis sedan lång tid tillbaka och trodde då att det inte skulle vara något problem att ta sig mellan öarna. Snälla, finns det någon som vet vad som gäller eller vart jag kan vända mig för att få information?
Hoppas på svar. Eva
|