Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2011-05-04, 22:18
jagga-ewes avatar
jagga-ewe jagga-ewe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 6
Standard Milos i september 11

Vi har planerat att åka till Milos i september. Sitter och letar flygtider och båttider och försöker få allt att gå ihop. Är det nån som har en länk till nån bra sida att hitta flygtider från Aten till Milos? Eller är det båt som gäller?
Vad det verkar nu kommer vi landa på fredagkvällen, vid 18-tiden, i Aten. Planen är då att stanna en natt på hotell i Piraeus och sen ta båten till Milos. Eller är det bättre att ta flyget? Jag lyckas inte hitta några konsekventa svar på vilka tider planen till Milos går. Vad jag kan se går de på morgonen, så det kanske är bättre att ta båten ut iallafall.

Hur är det nu, vågar man lita på att planet går som det ska? Jag var på Milos en gång tidigare (1983) och då blev det jättestrul med återresan. Planen flög inte, för det blåste. En båt kom inte för den hade kört in i kajjen på en annan ö. Nästa båt var inställd och vi hade tur som kom med den tredje båten och med andan i halsen hann med planet hem. Nu hoppas jag ju saker har bättrat sig sen dess, men vågar man lita på att planen flyger? Eller är det säkrare att båten går? Ja, jag baserar mig på urgamla erfarenheter, jag vet...

Har nån förslag på boende, typ lägenhetshotell, i Adamas? Vi är två vuxna och två barn, 8 resp 6 år. Adamas är ett krav, likaså fyra sängar, eller åtminstone var sin säng till trollungarna. Bredare variant av enkelsäng (typ 130cm bred) funkar åt mig o maken.
Tar även gärna tips på vettigt boende i Piraeus för en natt, i väntan på morgonens båt ut till Milos.

Tacksam för alla råd jag kan få, det är första utlandsresan med barn... =)
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT