Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-05-03, 12:48
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport 2011

Igår hade vi det disigt och varmt med måttliga vindar och våldsamma pollenbyar, idag är det disigt och varmare med omåttliga pollenbyar. Temperaturen håller runt +26 och de modiga vågar sig i vattnet igen. Dislocket håller kvar allt damm och de blommande apelsinträden med sin förföriska kaprifoldoft, de allestädes blommande blommorna och gräsen gör sitt bästa för att para sig luftburet.

Jag som pollen och dammallergiker nyser och snuvar, men står ut för att det är varmt. Min stackars sambo, även han med samma åkommor är värre drabbad - Han är ju man...
Med svullna ögon och droppande röd näsa ber han mig ideligen kolla om han har feber. Däremellan kvider han och påstår sig vara vääääldigt förkyld. Jag har föreslagit allergimediciner, Alvedon och, i ett ondsint ögonblick, helande havsbad. Men icke!

Igår kväll tröt mitt tålamod och jag hotade med att han skulle få dela boende med min hund. Vår spanieltik bestämde sig för att valpa igår, hela sju friska valpar (misstänkt lika min vägkorsning till jycke...) blev det. Inte alls illa för en förstföderska.
Eftersom nyblivna mödrar kan bitas om de inte får lugn och ro flyttade vi min J.D till egen lya, helt invid. Där tycker jag att min sambo kan sova ett par nätter. Om det är en eller två hanar som gnyr och gnäller bryr jag mig inte om, bara jag får sova en hel natt. Sambon borde tänka på att jag är nybliven mormor.

Tilläggas bör att morfadern, Kostas the Greek, firade tillökningen med middagsbjudning och ohämmade mängder rödvin, i min frånvaro. Då var han helt plötsligt inte dålig alls...

Nu ska jag klä mig tunt och i sandaler, sen är det dags för kvällspass i guldverkstan.

//Kikh, som hört något om snö i Sverige...

Senast redigerad av Kikh den 2011-05-03 klockan 13:31.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:31.