![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Smarta jag har lyckats med att resan blir dyrare och dyrare än jag tänkt!
Nu är i alla fall flygbiljetterna bokade (två veckor i mitten på juni), två olika hotell också ett i Kalithea och ett i Ixia. Men jag hade ju inte räknat med att man fick betala två avgifter för resväskorna när man åker med mellanlandning!!!! Jag hade inte heller räknat med att det togs ut avgifter på alla bokningar man gör med VISA GOLD! 300 kr extra enbart för flygbiljetterna. Sen var jag så smart att jag inte ens räknade med att vi ska vara kvar två nätter längre (räknade med det när det gällde hotellet men inte hyrbilen)! Och inte hade jag räknat med att det redan från kl 22:00 tillkommer en avgift för att hämta hyrbilen på flygplatsen och vi landar 21:00 och hinner nog inte hämta förräns strax efter 22:00 och sen åker vi ju hem mitt i natten och kommer lämna hyrbilen vid 23:30 och då blir det ett dygns extra hyra PLUS en avgift för att vi lämnar utanför kontorstiderna (totalt 500 kr och antagligen kommer det väl till en massa avgifter för att vi betalar med VISA GOLD)! Ja ni förstår nog att denna resan redan blivit flera tusenlappar dyrare än jag räknat med! Surt! Men det är ju fortfarande betydligt billigare än med charter! Hur som helst, är det någon som kan rekommendera någon bra och billig biluthyrare där det inkluderar alla försäkringar som behövs?! Har tittat lite på en firma som heter Car Del Mar. Någon som känner till dem? Vi har förut hyrt via en agentur när vi varit på Mallorca som heter Autoeurope. Ett alternativ vi funderat på är om man ska köra till flygplatsen på tisdagskvällen och lämna tillbaka den innan stängningsdags. På onsdagen tillbringar vi ändå bara tiden vid poolen och i närområdet för sen ska vi åka hem på natten till torsdagen. Men det känns lite väl mycket jobb för att tjäna in två dygns hyra samt en avgift på 250 kr för att vi lämnar senare än 22! Samtidigt känns det rätt smidigt att vi kan ta en taxi så sent som möjligt till flygplatsen och kanske hinner sova en stund innan. Ska man lämna bilen så behöver man ju lite mer tid på sig på flygplatsen än annars. Finns det storbilar? Vad kan en taxi från Ixia/Ialyssos kosta? Är det svårt att ta sig tillbaka från flygplatsen till Ixia om tex sambon kör dit och lämnar bilen? Går det buss direkt till Ixia eller måste han i så fall åka inom stan? Hade inte haft dessa funderingarna om det inte varit för att man först räknar med ett pris och det sen plötsligt är 3000 kr dyrare!!! Pengar som man kunde haft till roligare saker känns det som då det ju bara är en massa avgifter! |
|
|