![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Maken vill åka till Grekland i sommar (slutet av juni, ca 2 vkr) och det har jag inte något emot. Men vi ska ju faktiskt till Rhodos en vecka i påsk och jag funderar på Mallorca i sommar. Varför?
- Språket. - Vacker natur (hyra bil och se oss omkring). - Hav och stränder. - Möjligheter till vandring. Ordna billigt flyg ner (verkar funka). Fixa boende själv. Hyra bil och se i stort sett hela ön. Nackdelen med Mallorca är ju att hotellen inte ser särskilt mysiga ut, i alla fall inte dem jag tittat på på nätet. Höghus och opersonligt, lite likadant överallt får jag intryck av. Inte samma småskalighet som i grekiska övärlden. Vi är inte ute efter något lyxigt boende utan lägenhetshotell/studio. Någon som har tips om lämpliga områden att bo på? Trevligt om det finns restauranger med spansk mat, inte bara irländska pubar, engelska fish and chips och tyska schnitslar... Går det att ordna boende på plats (om vi är bilburna) eller ska man ha det klart redan när man kommer? Fördelen med grekiskt öluffande är ju onekligen att ta dagen som den kommer, ordna boende på plats... Nästa sommar! Aina |
|
|