Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2010-12-23, 21:15
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Nu är det dags igen

Jag skriver inte så mycket nu för tiden, men nu är det ju jul så då kommer ett inlägg.

Först av allt, en God Jul och ett Gott Nytt 2011 till er alla.

Jag är fast i min värld av filmer. Jag har nu varit hemma/borta i Sverige i 3 år. Det är en lång tid och jag längtar fortfarande tillbaka till Kreta. Men det är inte så mycket att göra åt.

Jag lever och mår bättre än någonsin(peppar, peppar) och gångträningen går framåt. Jag har blivit ökänd i videovärlden som "The Scratzz" och det spelar ingen roll.Jag har en massa grekiska filmer som jag inte hunnit svensktexta ännu, men det kommer. Det är en fråga om prioritet. Ibland orkar jag inte helt enkelt. Viljan är stark, men anden är svag. Plus att de pratar för fort i vissa filmer så att jag inte hänger med.

Jag har varit väldigt involverad i debatten om handikappades rätt i Grekland och Janne är involverad. Kan bara säga att det var som att köra huvudet i en betongvägg(dubbelt). Enligt EU, så har vi rättigheter, men i verkligheten är det lite annorlunda. Men inga utmaningar är för stora för mig, då blir jag bara förbannad.

Fritösen i köket jobbar just nu på hemgjorda vårrullar. Julafton är vikt åt min och Camillas "Moussaka". Här är det ingen svensk ordning på julbordet. Jag vill ha en "skinkmacka", sedan är den svenska julen passerad. Älskar spenatpajer med fetaost så det blir lite sådana på samma gång.

Det var en mycket stor lärdom/erfarenhet att fira ett antal jular i Grekland. Min syn på julfirande förändrades totalt. Idag tycker jag det är till det bättre, men från början var det ovant. Jag har/känner ingen stress inför vår julafton(24) som många andra, utan det är en dag som alla andra. Har avskaffat TV i mitt hem då det helt plötsligt skulle börja kosta massa pengar med kort till digitalbox m.m. Jag har 5000 DVD-filmer och det räcker.

Jag är ändå ganska nöjd med livet trots alla motgångar så finns det ändå ett ljus i tunneln. Min hemliga väninna kan allt om det och får ibland ta emot mina smällar liksom jag tar emot hennes.
Vi är bara människor och alla har vi diverse fel och brister. Jag har slutat gömma mina fel och brister och det gjorde att en del vänner försvann.
- Om det nu var vänner?
Jag är bara mänsklig och har åsikter och tycker vissa saker. Vissa störs utav det för "man" ska vara perfekt i dagens värld. Det har jag aldrig påstått at jag är. Ni här som har träffat mig i verkligheten vet hur jag är och vad jag står för.

//Uffe

Ps: På andra ställen har mitt foto(avatar) ifrågasatts om äktheten. Jag kan bara svara att det är publicerat i ett resemagasin 2007 och den som intervjuade mig var den som tog bilden. //End of story.
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT