Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-08-07, 20:28
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skattmasen vässar klorna

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Jag försökte betala bilhyran på Tinos med kort.
Var det hos Vidalis? Den familjen har gjort sig en gigantisk förmögenhet på sin bil och mopeduthyrning.... Jag har själv berikat dem. Förr hade de riktiga "Beachbuggies" som jag hade hur kul som helst med... Fast vi ska inte forska i det som hände för många år sedan...

Men tills myndigheterna sätter ner foten ordentligt kommer fortfarande "Cash" att vara "King" i Grekland.... Och även senare kommer de att hitta på sätt att slingra sig runt för att slippa skatt....

Jag kan tänka mig att snaran dras åt under 5 - 10 år framöver... Under gråt och tandagnisslan........ Att en Grek ska vara tvungen att betala skatt på sina surt förvärvade slantar måste vara ett brott mot de mänskliga rättigheterna. För att inte tala om naturlagarna...

Jag ska sova 8 - 9 nätter i en tvårumsstudio med dubbelsäng och AC hos min gode vän på Tinos om ett tag. Han kommer säkert att ta kring 15 - 20 € per natt!!!! För tvätt och städning. "Special price for you, my friend..."

Och hur ska jag i det läget kunna säga till honom att jag vill ha ett kvitto så att jag ser att du skattar för det jag betalar????? Det är ju en omöjlig situation! Vi är dessutom vänner sedan 30 år! Så mot min egen vilja så kommer jag att fortsätta stötta systemet med "svarta inkomster" i Grekland... Jag kan inte annat! Jag vill ju gärna kunna komma tillbaka!!!

Eller ska jag säga till honom att jag betalar 40 per natt bara du skattar för det? Där ungefär skrek min plånbok AJ...

Jag är helt övertygad om att alla här som har luffat vid något tillfälle har stöttat den "skattefria" ekonomin i Grekland. Hur många gånger har vi fått kvitto på det vi betalat för rummet...?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.