Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-05-18, 09:27
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Stöldrisk - var har ni era pengar?

Jeg bruker bare ha en vanlig veske med ganske lang rem, slik at jeg kan henge den på skrå over kroppen, om dere forstår hva jeg mener. Jeg tenker som så at blir den stjålet, ja så blir den stjålet. Noen ting i livet kan man ikke sikre seg mot, bare være forberedt på at det kan skje og ta sine forholdsregler:

- Jeg har backup av telefonnumrene osv, slik at om mobilen blir stjålet så kan jeg enkelt overføre alle data til ny telefon.
- Jeg har mange små minnekort i stedet for et stort til kameraet, slik at ikke alle feriebildene går tapt om kameraet stjeles. (Det er også greit om minnekortet skulle bli ødelagt.)
- Jeg har aldri mange kontanter med meg ut.
- Jeg har alltid to bankkort med meg, og lar alltid ett av dem ligge i safen på hotellet, slik at jeg ikke står helt uten penger om jeg blir ranet.
- Passet har jeg avfotografert og sendt i en mail til meg selv, slik at jeg enkelt kan framskaffe kopi. (Men man kan jo også bare ha en papirkopi.)
- Reiseforsikring

I tillegg oppholder jeg meg i trafikkerte, opplyste gater på kveldstid (om mulig), og går som om jeg vet hvor jeg skal, ikke vimser rundt som en "hjelpeløs" turist. Kroppsspråk er noe lommetyvene kan lese, regner jeg med, og det å se hjemmevant og selvsikker ut kan iallfall ikke skade.

Må legge til at dette gjelder storbyer, de fleste steder i Hellas er jeg mye mer uforsiktig... Bør vel også legge til at jeg ikke pleier å dra til "farlige" turistland som f.eks. Sierra Leone og Afghanistan.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:33.