Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-05-18, 08:09
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Stöldrisk - var har ni era pengar?

Hade tänkt skriva min fråga i strumpor-i-sandaler-tråden, men insåg att den skulle drunkna där. (Mannen på bilden hade ju sitt pengabälte, men hur gör nudister? Vill vi veta...?!)

Jag tänker närmast på när man är i Aten, Barcelona, större platser där det ständigt varnas för ficktjuvar.

Jag har ett värdebälte/midjebälte som man kan ha innanför kläderna med plats för pass, pengar, biljetter etc. Och midjeväska (!) för plånbok, mobil, solglasögon, liten kamera... Eller trekvartsbyxor med massor med fickor.

Problemet infinner sig på kvällen om man som kvinna vill ha klänning. Då är det inte snyggt med midjeväska! Axelremsväska med lång rem känns inte så tryggt i en storstad. Hur enkelt som helst att rycka till sig eller skära av remmen.

Har någon tips på bra snygg väska för förvaring av "det viktigaste" (plånbok, liten kamera, mobil) som man kan ha nära kroppen utan att det är en midjeväska?

Ett alternativ är att låta maken ta hand om alla värdesaker, men det går ju inte när jag ska resa ensam.

Aina
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:50.