Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-02-12, 17:50
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Vilka Öar ska vi välja? (Grekland)

Jättesvår fråga. Beror helt och hållet vilken standard man vill ha, och då menar jag typ om det t ex ska finnas pool (sällsynt och dyrt) samt läge och så. Nöjer man sig med att det ska vara fräscht, städat, schyssta badrum, kyl och kokmöjligheter, bra balkong eller altan, så har jag lärt mig (min snåle f*n) att aldrig ge mer än max 35€/rum i juni. Lägg på en tia i juli. Boendet är schysst överlag. Följ med en rumsraggare och våga tacka nej om det inte passar, eller sov en natt och kolla runt nästa dag.
En annan viktig faktor är valet av ö. Det kan man läsa sig till. Naxos är billigt, Folegandros är dyrt osv.
Så mellan tummen och pekfingret i juni; 30-50€, och då tar jag i i överkant. (jag har hållt mig mellan 18-35 de senaste 2 åren)
PRUTA! Avslöja inte hur länge ni ska stanna förän det är dax att förhandla, bästa prutorsaken. Men det gäller att hålla ord! Har man sagt 4 nätter så är det 4 nätter till det priset. Sen gäller det att ha känsla för feeling. Självklart betalar man för mycket på första ö-luffen jämfört med 4-5:e.
Köp guiderna här på kalimera eller en guidebok och läs på, det lönar sig!
Lycka till!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53.