Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-17, 10:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Första bästa - eller vi hade i alla fall tur med vädret...

Nu tycker jag du Netwolf gör rumsraggarna lite väl myket orättvisa. Rumsraggare är vanligare på öarna med överskott av boende och vanligare i låg och mellansäsong. För att ta ett par exempel där jag bodde på Ios och på Sikinos för två år sedan fick jag rummen via rumsraggare. På Ios står ägarinnan alltid i hamnen i låg och mellansäsong men inte i högsäsong får då är hennes boende fullbokat via en agent som hon anlitar. Nu var det inget lyxhotell utan bara ett pensionat Princess Sissy men ett nymålat och fräscht rum med kylskåp. Världens bästa utsikt över bukten och en fin gemensam altan med vackra växter och klädställningar för alla hyresgäster. En trevlig pratstund får gästerna med ägarparet varje dag och det går att köpa till en god frukost som serveras på altanen utanför deras bar. Priset var för 2 år sedan 20 euro i början av juni.

På lilla Sikinos rumsraggade busschaufören upp mig och släppte av mig vid familjens boende där hans far väntade. Återigen en stor fin balkong, stort fräscht rum och en underbar utsikt över hamnen. Ni som bott hos Tassos vet att det är enkelt men riktigt bra. Allt för 20 euro. Lyxhotell är tack och lov inte så vanliga på mindre öar men den här typen av funktionella, välskötta boenden dessto fler och tillgängliga för en billig penning för oss som reser i låg och mellansäsong.

Eva
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.