Sv: Vad är det med båtarna i år?
Lars, jag skulle gärna vilja veta mer själv, till exempel vem man ska klaga hos, kanske turistministern?
- Men med alla skandaler under den här regeringens tid vet man inte vem som innehar vilken post...Karamanlis börjar se mer betryckt ut för varje dag. I alla fall har en tidigare minister för Dodekanesa, numera enbart riksdagsman, anklagats av en redare att ha tagit emot pengar för att den redaren skulle få rätt till vissa linjer, och därmed subventionerna, som ju är avsevärda. Politikern ifråga ska inte ha agerat själv, utan genom medarbetare. Man ska nu- i natt- ha någon sorts hemlig omröstning om utrednigen ska gå vidare, någon sorts förtroendekrishistoria- och det är känsligt som f-n . Och som alltid är det alldeles för många inblandade, jag menar bokstavligen inblandade, så folk i allmänhet har slutat tro att sanningen nånsin kommer fram. Detta gäller i ännu högre grad en mutaffär med Siemens, som sträcker sig långt bak i tiden. Vi har inte ork att sätta oss in i allt som dras fram -och sen vet man ju inte ens om journalisterna har rätt eller om det är överdrifter och antaganden.-
-Jag har mina sympatier på Papandreosidan, men jag är övertygad om att det tyvärr går lika illa till oavsett vem som sitter vid ratten.- Skillnaden nuförtiden är ju att offentlighetsprincipen börjar fungera även här, och politikerna är så korkade att de inte fattar att de kommer att bli avslöjade . Vill vi ha korkade politiker???
|