![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Först får jag be om ursäkt att detta blir en ny tråd för jag har för mig att den finns sedan tidigare men hittar inte.... ![]() I alla fall så undrar jag om ni som varit till Kreta nyligen eller som snart skall åka ner efter det kan skriva ungefär hur mycket maten kostar där nere numera... Jag är väl medveten om att allt blivit dyrare även där nere lika så som det har blivit här hemma i Sverige...men jag är nyfiken på ungefär hur mycket dyrare det har blivit sedan ifjol höst... Min man kom hem efter jobbet och berättade att två av hans kollegor har kommit hem efter två veckors semester i Spanien..och de klagade på att maten hade blivit så fruktansvärt dyrt där nere...De hade ändå lagat frukost själva och jag tror också lunchen ibland. Men de hade gjort av med över 20.000:- på mat för två personer och två veckor...vilket jag tycker låter som otroligt mycket pengar. Jag har själv aldrig varit i Spanien men jag tror att det alltid har varit lite dyrare att åka dit samt att leva där än det har varit att åka till Kreta men jag kan ha fel...ni får rätta mig ni som vet och har erfarenhet... Jag vet att Euron också är dyrare att köpa numera men har ändå lite svårt att tänka mig att det skall bli en sån enorm skillnad från förra året iaf... Någon som vet? Hälsningar: Inabo |
|
|