Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-01-05, 22:49
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: SunGarden Kallithea maj 2009

Bodde på SunWing Kallithea första veckan i maj 2007 o de lägenheterna var mycket trevliga o fräscha. Vågar ej säga om SunGarden har exakt samma standard. Stranden är gemensam för de två anläggningarna o består mest av grovkornig sand/finkornigt grus o lite avslipade småstenar. -Helt OK! Inte jättelånggrunt, men inte direkt bråddjupt heller...
Vi hade otur med vädret - var ungefär som svensk sommar, 18-20 grader i luften o ca 14 grader i havet o 12 grader i poolen. Promenerade till grannbyn några gånger o det tog mig ca 10 minuter.
Vågar inte rekommendera några bra matställen, men blev bjuden på middag på ett ställe som hette Panorama o det är verkligen INGET jag rekommenderar! Värsta turistfällan jag någonsin varit på! Dom gjorde mycket reklam för sig på massor av svenskspråkiga skyltar mm o bara det borde varit ett varningstecken, men värden ville absolut att vi skulle gå just dit...
"Oxfilen" var dyr, slamsig o rejält härsken så hälften av sällskapet kunde inte äta maten. (Kyparen var minst lika härsken o skällde ut de gäster som klagade på maten!)
Finns säkert massor med ställen som har utsökt mat. Några goda vänner bad taxichauffören att köra dem till en bra restaurang o de hamnade långt upp i Koskinou, på ett ställe som tydligen var helt fantastiskt!
Tror nog att Ni får en fin semester på Rhodos!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:39.