![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jaha nu sticker jag ut hakan ordentligt och kommer väl att få oredentligt på tafsen. Men jag chansar.
Vi har återkommit efter tvåveckors miniluff i Cykladerna (första gången). Öarna vi besökte var Serifos och Sifnos. Våra intryck...... + Vackra öar+byar (speciellt Choran på Serifos som blev vår favorit) + härliga stränder + bra kommunikationer både på öarna och dit + det blåste så det var inte så varmt +det blåste så alla mygg försvann + maten på en av tavernorna i Apokofto på Sifnos (den godaste jag ätit i Grekland) - svenskar överallt (speciellt på Sifnos, tex var alla på Aperanto i Faros+ hos Dorothea i Kamares, svenskar) - tråkig mat (förutom i Apokofto) - hiskeligt dyrt (mellan 10-20 Euro dyrare/rum/natt + att all mat var dyrare) - Kamares var som en turistfasad - Det blåste så det gick inte att läsa en bok på stranden - Något blasé människor Men det var roligt att prova Cykladerna och se något nytt. Fast nästa år återvänder vi till Dodekaneserna och våra favoriter; Kalymnos, Leros, Telendos, Tilos; Lipsi och Fourni. Åse |
|
|