Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-05-09, 13:46
jamen jamen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Första resan till Rethymnon

Men oj, vad mycket info man kan få här! Mycket mer än om man läser Fritidsresors egen hemsida....

Vi ska åka med tre barn under 9 och funderar på massor med saker. Om nån vill svara på någon eller några frågor är jag jättetacksam. Förstår att en del frågor blir lite fåniga för er som varit så många gånger...

Vi ska bo på Ibiscos Garden och hur jag än letar på kartsidor på nätet lyckas jag inte skapa mig en uppfattning om hur långt det är till allting därifrån. Kan nån hjälpa mig? Jag undrar om vi kommer att fixa att GÅ till olika ställen med barnen, eller om vi måste åka buss/taxi (hur krångligt är det isf?). Vi vill ju kunna gå till stranden, och den lär ska vara några hundra meter bort (om man överlever gatan man måste över, har jag förstått). Sen undrar jag om det finns nån mataffär av det billigare slaget (supermarket typ) i närheten? Bageri? Annat som är bra att veta om närmiljön?

Det verkar som om det är jääättelångt (inte på Fritidsresors hemsida, där ser det ut att vara nära till allt - tycker faktiskt att deras sida är riktigt kass, hälften av den info som finns där nu fanns inte i september när vi bokade tex, och inte är det mycket info nu heller) till stan från hotellet. Och jag hade ju sett framför mig att vi knatar runt bland lite gamla byggnader och ser lite lokalbefolkning osv, gamla stan är väl inte på gångavstånd va? Barnen som ska gå för egen maskin isf är 6 och 9.

Vad måste vi veta om bad på stranden? Att man är försiktig särskilt när det flaggas om det förstår jag, och annars också förstås. Men vad måste man veta om vad som är kutym där? Hyra solstol, eller ta med handduk? Finns barnvänlig del av stranden i närheten av vårt hotell, eller bör vi gå västerut/österut för att hitta "snäll" strandmiljö? Vilka tider är det fullt med folk på stranden (vi är där i juli....)?

På hotellet, ska man ner i ottan och boka solstol med handduk, och får man isf boka för stora barn, eller bara för vuxna?

Jag har ännu fler frågor, men jag är tacksam om nån orkat läsa ända hit....

Jättetack på förhand om nån vill svara!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:05.