Citat:
Ursprungligen postat av Inga och Anders
...landar 15.25 i Aten. Hinner man till färjan som går 17.30?
|
Kanske. Men det är på håret... MEN. Med lite flyt skulle ni kunna hinna med färjan från Rafina till Naxos 16.45! Kortare transfer, ca 30 min med Taxi, och ni är/ska vara framme på Naxos 20.35. Det kan dyka upp fler sena förbindelser därifrån. Kolla även från Lavrio! Tänk på att Pireus inte är enda hamnen längre...
Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Resan till Piraeus tar en timma med tunnelbana, väldigt smidigt sätt att ta sig dit på.
|
Hellen. Ack så rätt men ändå fel! Jag vill ogärna säga emot dig men jag måste... Det är en timme PLUS väntetiden tills dess tunnelbanan behagar avgå! Och då kan man lätt hamna upp mot 1,5 timme... Och är det då "tight" mellan landningen och färjeavgången kan man vara körd!
Har man tur kanske bussen ska gå precis när man kommer ut. Om man har lust att chansa på den i det läget... Annars är det faktiskt Taxi som gäller. Då kommer man iväg direkt utan att behöva vänta på någon tidtabellsstyrd avgångstid. Fast man är ju fortfarande beroende av hur trafiken ser ut...

Och så kostar det ju... Men det är det kanske värt i vissa lägen...?
Men glöm inte att kolla avgångar från Rafina och Lavrio också!!!!
Faktum är att jag har inte åkt ut från Pireus på många år. Sånär som 2004 då jag åkte med Blue Star till Amo...
Peter