![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Utresan är ju inga "problem". Det är bara att i vanlig ordning följa tidsramen för incheckning. Om det sker en planerad eller förtida förutsägbar ändring av avgångstid är researrangören skyldig att meddela resenären oavsett vilken typ av "stol" man sitter på. Oförutsedda ändringar av avgångstider får man - som vanligt - stå ut med. Regeln om att kontakta researrangören senast 24 timmar (om jag nu inte minns fel) före avgångstid för hemresa är ju till för att arrangören skall kunna kommunicera eventuella förändringar av avgångstider. Vi har som regel att följa bestämmelsen och försäkrar oss om att vi verkligen har fullföljt vår skyldighet, genom att ta namn på den vi är i kontakt med samt hävdar att vederbörande skall notera. Vid vissa tillfällen har vi fått erfara, att den som vi pratat med har näst intill helt oförstående till varför vi egentligen ringer, dvs. som någon störande faktor i tillvaron. Men trots allt; det är en regel och bryter du den kan researrangören hävda din försummelse i det skede du begär ersättning för hemresa i egen regi och för den kostnad som är förenad med denna. Telefonnummer och öppettider till researrangörens platskontor skaffar du dig hos dess representanter på flygplatsen. Sen kan du sväva fritt.... till senast 24 timmar före utsatt tid för avgångstid för hemresa! Trots många flygstolar har det blivit genom årens lopp har vi inte upplevt några egentliga besvär med uppringningen. Egentligen är den ju till för ditt bästa! Detta om det! /Anders |
|
|