![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er alla!
Jag tänkte prata lite om hur man kan färdas ner till underbara Hellas. Flyg är ju det enklaste och snabbaste sättet att ta sig ner, och med dagens priskrig som ibland råder så kan man ta sig ner väldigt billigt. Men man får inte uppleva så mycket man kommer till flygplatsen checkar in sätter sig på planet tar en drink och vipps så är man nere, åker man chater så slussas man in i en buss tar en med smugglad varm öl och vipps så är man på hotellt. Detta alternativ är jätte bra för många men resans färdväg har i detta fallet noll upplevelse. Sedan har vi Buss fantastisk färdsätt men mig veterligen så är det inga andra en "Rosa Bussarna" som kör hela vägen ner har inte åkt med dom ännu men har träffat personer som har varit med, och dom säger att det är hur super som helst "oavsätt ålder" Tåg, ja på det glada 80talet så kunde man ju Tågluffa ![]() Sedan har vi ju bil, underbar frihetskänsla men tyvärr dyrt det är inte bara bensin utan massor med olika avgifter utefter vägarna men jag kan bara säga att jag gillar den typen av resande man får se och uppleva oerhört mycket. Sedan har vi Cykel ja ja ni läser rätt jag ska ju själv iväg ut i Europa målet är runt Europa och självklart så innefattar det Hellas. men om man bara trampar Swe-Hellas så tar det ca 30-35 dagar det är orhört många som har gjort detta och dom jag både har läst om och pratat med är överrens... helt oförglömligt. Förra året gjorde jag en liten anorlunda tur ner till Hellas jag Flög till Rom stannade där ett tag sedan Tåg till Brindisi och där ifrån med Färja till Patras sedan Färja till Kefalonia stannade där ett tag sedan satte jag mig på en Buss som med hjälp av färjan (Kefalonia-Patras) tog mig till Athen sedan en lokal Buss in till centrum därefter Tunnelbana till Pireus och sedan Färja till Rhodos stannade där ett tag sedan Färja till Turkiet stannade där ett tag sedan Färja tillbaka till Rhodos och efter ett tag Flyg tillbaka till Swe. Så det går att ta sig ner på olika sätt undrar nu vilket sätt ni kan dela med er av ![]() Eleuthera |
|
|