![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, då sitter vi på akterdäck efter en lång och stressig resdag.
Eller, ja den började helt ok. Upp vid 5 och buss ner till Knutan i Helsingborg och tåg till Kastrup. Flyg till Kos via Frankfurt vid pass 9:30. Tre timmar i Frankfurt med lite enkel flygplatslunch och så vidare 14:35. Boarding avslutas innan den börjar då de glömt/missat/inte funnits tillgängliga några shuttlebussar ut till plattan ![]() Tog nästan en timme innan de fick fram några.... Väl på planet berättar chaufören att de inte fått fram några bagagehanterare.... Men snart nog skulle vi vara iväg, sa han. Trodde nog vi skulle få vänta flera timmar på en ny slot, men gick hyfsat snabbt ändå. Pga väderförhållanden (på Balkan, antar jag) tog vi en liten omväg ner via Italien. Så, 50 minuter försenade landar vi på Kos. Hade inte förbokat taxi då jag vet att det inte brukar vara några problem. Men där var ganska lång kö och få bilar! Så, runt 19:50 fick vi en bil som skulle ta oss till hamnen i Kos på 40 minuter. Tar 30-35 beroende på trafiken, menade man. Snabbaste tur och med mest galna omkörningar och minsta avstånd jag varit med om. Rom, Athen och E6 mellan Helsingborg och Malmö inräknat. Heljusblink, omkörningar på spärrområden mm. Tutade när han med tjutande däck rundade piren och drog på, på långa piren så båten skulle hålla vid kaj. Betalade i språnget och kastade oss in på båten samtidigt som landgången gick upp, i princip. Så, vi missade förstås "första gyros" som vi tänkt taxin skulle kört oss inom ett bra hak på vägen. Men viktigare förstås att hinna med färjan. Nu har vi för en liten stund sedan lämnat Kalynos med Blue Star 2 och sitter som sagt var på akterdäck och njuter den ljumma Greklandsnatten. Knappt en 20 min kvar till Leros. Och där är taxi till Alinda i alla fall bokat. Sedan i april... ![]() Natti, natti /Herr och fru Zappa Senast redigerad av Zappa den 2025-08-28 klockan 22:27. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|