Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-10-05, 12:22
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Om jag fick tag i honom...

På tal om Monica P:s tråkiga händelse i Atén, men som inte har någon koppling till hennes fall eftersom exempel nedan handlar om oaktsamhet, vilket inte gäller Monica P.
Jag ser fortfarande svenskar (män) som går runt i Atén med plånbok i bakfickan, det såg jag senast förra veckan utanför en butik på Ermos (det var ett sällskap med tre vuxna personer i 40-50 års ålder). På Naxos, också förra veckan, en svensk ung man stod framför mig i kön i en supermarket på strandpromenaden, även han med plånboken i bakfickan (han pratade i telefon medan vi stod i kön).

Jag tillhör den generation som åkte runt i Europa i slutet av 60-talet samt hela 70-talet med en påse runt halsen och där förvarade man PPP. På 80-talet gick jag över till midjeväska, en platt sådan, som jag bär under kläderna och runt om midjan (midjeväskan syns inte). Där förvarar jag pass, pengar, ID-handlingar och kreditkort. Det finns bara en möjlighet att bli av med den: väpnat rån.
Midjeväskan har jag under kudden medan jag sover (har fått nattbesök i rummet, på Kreta, Chania, 90-talet). Dessutom har jag en mindre ryggsäck som jag släpar runt på, och där förvarar jag "övriga saker", bl a en gammal mobiltelefon och en medioker digital kamera, båda värda 0 Kr (tillsammans!).

Senast redigerad av RobEri den 2016-10-05 klockan 12:33.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.