![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har rest i grekland sen jag var 15. Fastland till öar. Mycket har jag rest själv (Är 21)
![]() I fastlandet har jag rest mycket. Första resan i fastlandet var till aten, för att sedan åka vidare till patra och bo där i två månader. Andra gången var i thessaloniki. Bodde i stan och åkte till byarna. Vi åkte sedan från thessaloniki till parga för att bo där en vecka sen tillbaka. Helt grym resa, stannade i metsova, ioannina och massa andra grymma ställen. Bland öarna har jag varit i kreta, skopelos, skiathos, kefalonia, zakynthos, paxos, antipaxos. Inte så jätte många. några har jag åkt till när jag varit på fastlandet. Iallafall, även fast jag varit på dessa ställen har jag ännu inte hittat min favorit strand! Antipaxos stranden är numer 1, men den gick bara nå med båt på en pytte ö. Och man fick bara vara där en halvtimme. Men det är precis så jag vill att en strand ska vara. I en grön buk men vit sand och kristall klart vatten. Kreta har ju självklart fantastiska stränder, balos har jag fortfarande svårt att smälta för det var så vacker och häftigt. Men också svår att nå och väldigt stor - blåste mycket. En strand som dock var perfekt var en strand vid namn gianniskaris tror jag, den låg i patra. Kommer dock nog aldrig besöka den igen för har ingen aning vart den låg och hittar ingen info om den, men den var verkligen perfekt. ![]() Till poängen, Nu i sommar vill jag hitta den perfekta stranden! Den ska ligga på en grön ö, inte vara svår att nå, kristallklart vatten, sanden ska vara vit och fin som på balos inte stening eller finkornig. Men den ska inte vara full med turister som kreta. Vet ni vart jag kan hitta den?! Har tittat mycket på naxos och det känns som den är den rätta! Vad tror ni? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|