Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-05-20, 21:49
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
En analytiker på (svenska) Exportkreditnämnden tycker att man ska ta med extra kontanter till Grekland i sommar. Läs mer här.

/kimmen
Mange finanseksperter sier det samme, ingen grunn til å la en eventuell brekadown komme overraskende. Særlig ikke nå som exit diskuteres åpent i media og innen sentrale organer i EU. En reisekasse anbefales, også av nestlederen i den norske ambassaden i Athen. Drakmen kan i verste fall komme midt i ferien - om ikke EUs urealistiske krav til Hellas endres svært raskt! - selv om vi ønsker stabilitet og det aller beste for det greske samfunn.

Denne avisen er på linje med den Kimmen har lenket til:
http://www.aftenbladet.no/nyheter/ok...n-2976337.html

Først var min egen plan å ta med en velholden reisekasse med Euro. Upraktisk dog. Men ettersom jeg reiser midt i den verste og akkurat nå mest usikre perioden i juni, blir det en mindre sum Euro, en større sum norske kroner eller dollar og flere kort. Har tidligere reist med både reisesjekker og NOK og det har vært enkelt å få veksle. Reisesjekker finnes vel kanskje ikke lenger? Skal ringe onkel Nordea å høre likevel.

Ingen ønskesituasjon, men det ville være håpløst naivt å lukke øynene. Noen vil sikkert komme med påhopp, snakke om krisemaksimering og svartmaling og manglende støtte og lojalitet til Hellas, rope på hvem som har skyld og ikke skyld . Det kan jeg ikke henge meg opp i. Ikke poenget her. Det får bare bli sånn.

Dessuten - to returbilletter, innkjøpt helt uavhengig av krisen.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.