![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag har en kompaktkamera Canon IXUS 700. Har hittills varit nöjd med den men intresset för fotografering har växt hela tiden. Nu skulle det vara dags för en mer avancerad kamera med vilken man får foton av bättre kvalitet. Har kommit fram till att det är en Canon digitalsystemkamera jag vill ha. Tittade på sådana som även har inbyggt system för filmning. Undrar om dessa kameror är något att ha? Jag behöver det inte direkt till någonting, eftersom jag har en filmkamera. Nu har jag kommit fram till två alternativ som ligger i prisklassen jag tänkt: Canon EOS 450D+18-55 Canon EOS 450D+18-55+55-250 Samma kamera men den andra har två objektiv. Jag vill gärna fota sånt som ligger lite längre bort och även kunna ta bra närbilder. T ex stenar på stranden, blommor. Undrar om man får bra mörkerbilder med dessa, månuppgångar, solnedgångar och sånt. Ni som har erfarenhet av Canons systemkameror, berätta gärna om för- och nackdelar med ovannämnda kameror och ifall ni kan rekommendera någon annan kamera. Känner mig lite vilsen i kameradjungeln... Mvh P |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|