![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, trots att jag försökte tala förstånd med mig själv, så kunde jag bara inte låta bli att inhandla en bunt. Fast jag lät i alla fall bli att beställa de skivor jag inte kunde hitta, med tanke på att de är ca 50 kr dyrare på Karpathos än i Aten.
![]() 1. "Yparxei to Zeibekiko" med Mitropanos & co, naturligtvis. Kunde ju bara inte komma hem utan den. Och litet svider det att vi inte gick och såg dem i Aten, när vi nu hade chansen... 2. "Den girizo piso" med Parios. Lika naturligtvis. Mäktig sång. 3. Ploutarxos senaste måste man ju också ha, "Ola se sena ta vrika". Klassisk Ploutarxosskiva. Några riktigt bra spår, men den skulle inte må dåligt av litet större variation. Det blir litet för mycket av samma sort. 4. Thanos Petrelis: "Thymizeis kati apo Ellada". Jag gillar hans röst! Några riktigt bra låtar här, men också flera utfyllnadsspår. Om han får litet bättre ordning på repertoarvalet, kan han bli riktigt stor. 5. Sarbel: "Paraxeno synaisthima". Modern pop med orientaliska inslag, och jag gillar den skarpt! (Kan man skriva så nuförtiden, eller är det fruktansvärt omodernt?) Fast tjejen i skivaffären undrade litet oroligt om jag egentligen visste vad det var för slags musik, den liknar väl inte det jag brukar köpa. Den här skivan lade dock dottern snabbt beslag på... ![]() 6. Slutligen: "Telos", en dubbel live-CD med Pyx Lax. Här finns nästan alla deras bästa låtar och flera bra gästartister: Haris Alexiou, Giorgos Dalaras, Vasilis Karras och Laurentis Maxairitsas. Stor njutning! Och eftersom det är avancerad tortyr att köpa skivor utan att kunna lyssna på dem, inhandlades även en CD/mp3/FM-spelare för 39 € på närmsta supermarket. ![]() ![]() Karin P.S. Ja, ja, jag HAR skaffat Pelagos-CD'n också! ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|