Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-08-30, 18:16
Helida Helida är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Thassos 5/9 - Kouros Studios i Limenas - Getingar

Som rubriken antyder så har jag en del funderingar.

Bestämde mig i förrgår för att jag och min 5-åriga dotter behöver en vecka i värmen och bokade en restresa och nu bär det av till Thassos den 5/9. Hittade in här när jag började leta lite information om ön och hoppas nu att någon här kan svara på mina frågor och funderingar.

Är det någon som har någon erfarenhet av Kouros Studios i Limenas? Det finns med i Apollos hotellutbud. Då kanske ni vet ungefär var i staden det ligger? Hade inte tänkt ta med mig vagn till min dotter så vi hade tänkt oss att hålla oss hyfsat i närheten av hotellet på kvällarna när det är dags för middag. Ni kanske har något tips på någon bra restaurang?

Det kanske till och med finns någon som själv ska dit den 5/9?

Sedan har jag läst en hel del inlägg här om Thassos och det verkar som om ön kryllar av getingar. Min dotter kan reagera väldigt mot mygg och vi har till och med haft stora problem denna tråkiga sommar i Sverige. Var i Grekland för två år sedan och det var riktigt hemska bett hon fick. Just getingstick har hon aldrig råkat ut för men givetvis är man lite orolig att hon ska vara allergisk mot dem. Är det så illa som det låter eller är det som en högsommardag här hemma. I år har vi ju varit skonade från dem.

Tack på förhand.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.