![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Trots blåst och lite kallare än vanligt så var det bra.
Fick använda klänning 2 dagar,vädret vände på söndag Mindre med folk på min sida ön Fick en lapp på bilen att jag parkera som en kratta,typ! Hann göra mina vändor,köpa lite keramik åt andra,äta glass i Pythagorion och titta på folklivet.En snabbis till Kokkari å sen bästa trippen till Vourliotes. Plocka pelargonskott🌺🌸 Äta god mat Njuta Ser fram mot nästa resa….till Parga från Sundsvall Det blir spännande 26 år sen sist Pia |
|
|
|||
|
|||
|
Tack, Pia, för rapporter från fina Samos!!
Låter som du "täckt in" allt vi brukar vilja göra på den härliga ön ![]() Är Popi fortfarande i farten med sin vackra keramik? God mat får man alltid på Samos........och pelargonskott är kul att ha med hem...! Om du har tid skulle det vara kul att få läsa lite om hur Parga är numera, var så länge sedan sist vi var där..... Catlady 🐈
|
|
|
|||
|
|||
|
Popi jobbar för fullt,mycket trevlig kvinna!
När jag kom dit höll hon på och dammsuga och då sa jag att inte behöver du städa för att jag kommer Det tyckte hon var roligt! Fick en sallad uppe i Vourliotes,den godaste jag ätit Kan ta fram smaken än…. Parga,det blir spännande,lär ha hänt mycket där Hade gärna visat kamraten Meteora men det är dan efter vi kommit ner(sent) så det är inte å tänka på,jaja vi får se vad vi hittar på. Pia |
|
|
|||
|
|||
|
Ja, Pia, Popi är en kul "tjej" och snabb i både tanke och svar
dessutom en stor djurvän.... Det var nära att vi fick med oss en kattunge hem sist vi var där... Han klättrade helt enkelt in i vår bil och ville inte lämna oss, den lille raringen. Popi sa att han är er och det var svårt att lämna honom kvar... Oj, tänker fortfarande på honom med saknad..... Ett litet tips om ni har hyrbil i Parga, åk lite söderut och ta vägen upp mot Ioannina. Den går i en floddal med många vackra platser att rasta på och vada i floden. Ioannina är dessutom en riktigt fin stad, kallas också "silverstaden". Finns mycket vackra silverarbeten att beundra och kanske ta med hem..... Granatäpplen i silver ges ofta vid bröllop som en fin gåva och granatäpplet symboliserar fruktsamhet, dvs många barn i äktenskapet. Och, om ni tar er till Ioannina, missa inte att åka ut till ön i sjön. Den är värd att se (och ät lunch på en av tavernorna som serverar forell, en upplevelse och så gott!) Straxt utanför Ioannina ligger också ett stort arkeologiskt område som heter Dodoni, det är en plats helgad åt Zeus. Finns en fin amfiteater och diverse "lämningar" bland vackra kullar. Och om ni gillar grottor finns Perama-grottan, mycket stor och sevärd! Catlady 🐈, som är väldigt förtjust i Parga, Ioannina och hela Epirus........ Senast redigerad av Catlady den idag klockan 21:02. |
![]() |
|
|