Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2026-04-27, 08:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Voidokilia beach nära Pylos

Voidokilia är den vackraste strand jag har sett i Grekland. Innan jag såg stranden med egna ögon hade jag sett massor med bilder, och jag var en aning skeptisk. Kan en strand verkligen vara så vacker? Den svenska författaren Staffan Stolpe kallar Voidokilia för "strändernas strand" i sin eminenta bok Morea, och eftersom jag litar på Staffan Stolpe så borde ryktet stämma med verkligheten. Och han hade rätt, och inte bara det, Voidokilia var ännu vackrare i verkligheten än på bild.

Voidokilia är inte bara en strand, den är en upplevelse som stannar kvar långt efteråt. När man ser Voidokilia beach för första gången händer något märkligt: kroppen stannar upp. Blicken fastnar. Det är som om landskapet är för perfekt för att vara verkligt. Den nästan helt cirkelrunda bukten, den mjukt ljusa sanden och det klara, turkosblå vattnet skapar en känsla av stillhet och vördnad – som att du klivit rakt in i en dröm.

Har du besökt Voidokilia beach?

Fler bilder Voidokilia beach på Peloponnesos finns här.
Svara med citat
Gammal 2026-04-27, 14:21
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Voidokilia beach nära Pylos

Nej tvvärr, inte ännu!

Detta är ju i sanning en drömlik strand

//Conny
Svara med citat
Gammal idag, 09:14
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Flera gånger, superfint, första gången för en 20 år sen nu kunde man ha viken för sig själv en vardag i juni numera inte så

Hoppas att alla hotellbyggen runt om inte förstör, helst sjukt hur de ser ut vid Gialova numera men jag såg en artikel att man tydligen steppat upp skydd och åtgärder mot exploatering mot natura2000 områden / stränder vilket denan faller under så låter lite mer lovande nu
Svara med citat
Gammal idag, 10:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Verkligen "Strändernas strand"! Otroligt vackert! Hade den haft tavernafaciliteter, hade det varit top notch.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.