Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-22, 19:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Charterturism till...

Tilos, hur länge till kommer det att finnas tro?..
Tänker på de senaste årens strul med Sea Star.. många charterturister måste ju blivit besvikna, då de inte kommer till och från Tilos den tid som planerats!?

Min vilda tanke är att resebolagen plockar bort Tilos som charterresmål på sikt!

Eller vad tror Ni?

För min del spelar det ingen roll, syr hellre ihop min egen resa!..
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 19:41
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Charterturism till...

Hemska tanke! Vore förrädiskt för öborna! Beställ så många resor ni bara kan, så de inte någonsin funderar på att ta bort resemålet. Att vi kan välja på charter och att göra sin egen resa är ju underbart.

Jag har bokat 2 resor dit, jag gör det jag kan

ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 19:45

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hemska tanke! Vore förrädiskt för öborna!

ElisabethK
Ja, verkligen.. vi får väl hoppas på det bästa!..
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 23:22
Maddit Maddit är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013

O jag har bokat vår första till Tilos idag!
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 09:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Härifrån Kalmar går några avgångar med enveckorsresor till Rhodos i maj/juni.
Förra året kunde man boka Tilos och vi var där en vecka (= 5 dagar blir kvar).
Men i år är Tilos borta. Jag är övertygad om att det beror på att Sea Star inte gick under den perioden och att det blev för krångligt och dyrt med taxitransfern och båten från Skala Kaminos. Det var nog också för få som valde Tilos.

Så ska vi till Tilos och kunna vara 2-3 veckor får vi ta oss närmast till Sturup och därifrån till Rhodos. Fördelen med detta är dock att då är det sö-sö som gäller då kan man bo på Annas!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 10:38
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Hmmm.mitt resonemang är:Charter med försäkring o hoppas på försenad färja o lite återbetalning istället..eller hur det nu blir
Min Tilos vistelse höll på att bli förlängd pga.hårda vindar,först blev jag orolig att jag missat meddelande om ev.strul,sedan efter lite fundering..jävvla vad fint med ytterligare några dagar. men,men..så blev det inte..Sea Star fick ok på färden i den gropiga sjön..utdelning av påsar ombord...
Hasse
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 10:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Nja Hasse, inte min ide om semester att hoppas på strul....det hade vi nog av förra året och fick ersättning, men en dag av den redan korta resan var ju förstörd och värd mycket mer än ersättningen.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 11:17

Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse Visa inlägg
Hmmm.mitt resonemang är:Charter med försäkring o hoppas på försenad färja o lite återbetalning istället..eller hur det nu blir

Hasse
Du har en försäkring även om du INTE åker charter.
Mitt Nordea bankkort är kopplad till en försäkring när jag betalat med kortet dvs flyget t/r.
Sen har jag även en reseförsäkring kopplad till min hemförsäkring som hjälper till utöver det som bankkortets försäkring inte täcker.
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 11:30

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nja Hasse, inte min ide om semester att hoppas på strul....det hade vi nog av förra året och fick ersättning, men en dag av den redan korta resan var ju förstörd och värd mycket mer än ersättningen.

Lissi
Håller med försäkringen kan inte kompensera en förlust på resmålet i antal dagar, gud så besviken jag skulle blivit.. ...iaf om jag skulle varit där i endast en vecka!

Men om det är tvärtom är det ju kanon, alltså att få hemresan senare OM man inte har något viktigt uppbokat hemma alltså!..
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 11:56
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Jo..det var förlängd tid på Tilos som gällde..hade någon orsakat kortare tid för mig så hade de fått veta en massa nya svordomar o nidord för olika saker...
Men oavsett så..om man får sin enda semester sabbad o rubbad..det är svårt att reparera..enmansföretagare med lite ledighet..då ställer jag krav o klarar inget strul.. morr!!mao.
Men peppar,peppar så har det inte varit nå´n värsting grej än så länge för mig..
Hasse
Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 17:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag tror att Sea Star försvinner innan chartern gör det. Det lär behövas en massa pengar även inför kommande säsong som antagligen inte finns i år heller. Och isåfall behöver både öbor och turister en annan lösning.

Men om Sea Star blir kvar även i år, med motsvarande trubbel som tidigare år - då tror jag att chartern stryker Tilos 2016. Inte mig emot som turist, men ett dråpslag för ön som behöver varenda turist de kan få. (Samt att Sea Star subventionerar så att fastboende kan åka gratis flera gånger i veckan. Ett kanonsystem på en ö där det inte ens finns t ex en tandläkare).
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58.