![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Resorb eller liknande! Piggar upp... Mygga, ficklampa, istärningspåsar, DN korsord + bra pennor, liten radio, vattentermometer, Galltvål, liten kylväska för dricka etc.
|
|
||||
|
||||
![]()
De senaste resorna har jag haft med mig en överdörrhängare med flera krokar. Toppen att kunna hänga kläder och en del annat som handdukar, batterlaggare, väskor på.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det goda humöret får alltid följa med
![]() Lucky ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett litet bryne för att kunna slipa dom alltid slöa knivarna
//Berra |
|
||||
|
||||
![]()
Melittapåsar nr 2 (102), en plastbryggare(hållare) till dessa och ett paket svenskt bryggkaffe, i vårt fall Zoegas gröna
![]() ![]() Siv, Lena o Ulf ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och dessutom kunna dricka gott kaffe när och hur mycket man vill! ![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
...mykke bra tips här!! Jag får helt klart komplettera min packning......
Själv brukar jag ha med en Leatherman, snöre å brynen. Klänyper (mandalaki) av trä köper jag i Pigadia, dom är fina och rejäla.... Kaffe (Löfbergs) brukar jag ta me tre paket plus ett nylonfilter som jag bara sköljer ur...Sen tre 8-hg:s bitar Kvibille Lagrad (14 mån) Prästost, som en hel del greker fallit för, så det blir allt mindre ost till mej...(snyft) Jannes uppblåsbara tvätthink verkar bra, var får man tag i en sån, månne?? Disktrasa (Wettex) användes ofta. Fram-och bakljus (led) till cykel + ficklampor har jag alltid med mej och en gång kom en reflexväst med, men den ligger nog kvar i kassarna i hotellkällarn.... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj vad mycket saker man kan ta med om man vill ha stor väska på semestern
![]() De resor vi gör till Tinos, där vi vet vad som finns, är det endast myggjagarn i väggen och MyggA som följer med. Min minihårtork tar jag med om den ryms i handbagaget, annars ej. Min hudlotion tar jag med i liten flaska. Andra resor till storstäder kan vi ha doppvärmare och plastmuggar med, inget annat. Allt vi behöver finns ju på plats och vi handlar hellre där och gynnar handlarna än att ta med massor av småprylar. Vi vill inte ha samma kaffe och pålägg som hemma utan köper på plats. För oss är det jättesmidigt och funkar jättebra! ![]() Lissi Senast redigerad av Lissi den 2012-08-05 klockan 17:00. Anledning: stavfel |
|
|||
|
|||
![]()
Eftersom jag bestätmt mej för att inte ta lika mycket kläder (har alltid för mycke med mej) så var jag o köpte en strandmadrass idag (inte planerat) men den kan vara skön att ligga på på solsängen (som aldrig har madrass)
så blir det liiite mjukare. Sen köpte jag en liten batteridriven fläkt, för ansiktet. ![]() Strandmadrass låter kanske lite för avancerat, men eftersom jag minskar klädhögen, så får den plats ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://plusvardag.se/web/Sokresultat...0-b84f805b9a82 http://www.designtorget.se/designtor...262&news=false Ann-Kristin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Apotekets MYGGA och en osthyvel.
Anki |
|
|||
|
|||
![]()
Duschskrapa som någon skrev och sen en liten knivslipare. Brödknivarna är oftast slöa och det jättegoda grekiska brödet lite segt så det första vi gör är att slipa kniven/knivarna.
Sen brukar vi även ta med plastkrokar som man via vakum klämmer fast på vägen i badrummet där krokar är sällsynt. Vi slänger oftast ned ett antal galgar, det brukar också vara bristvara. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har alltid med mig massor med våtservetter eller stora babyvåtservetter som är väldigt användbart tex vid offentliga toaletter om det inte finns tvål tex, eller på utflykter när man äter ute och oftast blir kladdig om händerna.
Vanliga pappersnäsdukar brukar jag också ta med vilket är användbart till mycket. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja så sant som det är sagt ![]() Siv o Lena ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Många nödvändigheter har vi alla
![]() Vi tar b.la med "Kalimera tvättmaskinen", svenskt kaffe, disktrasa och en svamp att diska med och en osthyvel.... //Faestis. |
|
|||
|
|||
![]()
precis hemkommen ifrån Naxos och det vi leende sa att vi skulle ta med nästa gång var: toalettring, duschdraperi, och ett lås till toaletterna!
![]() /Emma |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hilsen Malou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inser att det är mycket jag klarar mig utan.
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det finns t.o.m ett i tjusigt rosa.... ;D;D |
![]() |
|
|