Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-15, 19:46
Sofiap Sofiap är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Naxos i april

Hej!
Vi åker till Grekland nästa lördag och funderar på att ta oss ut till Naxos. Är det något ni rekommenderar med tanke på såväl att det är tidigt på säsongen som att vi reser med ett barn på 7 månader? Var ska man i så fall bo? Vi lär ju inte spendera tid på stranden direkt utan siktar mer in oss på trevliga miljöer, mysiga restauranger och lättare promenader. Tar tacksamt emot tips på hotell/rum och områden. Önskemål är att kunna värma mat till lillkillen på rummet samt gärna pool om det skulle bli tillräckligt varmt för att njuta av solen (någon som vet vad det är för väder nu??). Vi önskar också tips på utflyktsmål som passar för barnvagn (vi tar också med sele för lite kortare turer).
Tack på förhand! Sofia
Svara med citat
Gammal 2010-04-16, 09:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Naxos i april

Naxos i april är underbart, det är en helt annan ö än under sommaren. Ni kommer inte att se så många andra turister, i stället får ni uppleva en ö fylld av grekiskt vardagsliv. Landskapet är grönt, blommande och mycket vackert.

I princip allt i turistorterna har stängt så jag förslår att ni bor i Naxos stad. Det finns visserligen en del öppna pensionat i turistorterna men det är långt till öppna affärer. Pensionat med pool som har vatten tror jag inte det finns.

Jag tycker att ni ska hyra bil några dagar och köra runt ön, det finns mycket att se, bland annat fina byar som Aperanto och Filoti. Vi brukar bo Pension Sofi som ligger i stan. De har öppet året om. Några av rummen har kök.

Naxos i april.

Plaka beach i april. Inte så mycket folk då.
Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 13:37
Sofiap Sofiap är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Hej!
Tack för bra information och härliga bilder! Nu blir jag verkligen sugen på att komma iväg. Osäker på om man kan flyga på lördag dock... Att hyra bil låter trevligt men jag tror inte att vi kommer att orka dra med oss babyskyddet. Antar att sådant är svårt att hitta på plats? Är det lätt att ta sig runt med buss?
Hälsningar, Sofia
Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 15:23
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Hej
Många biluthyrare har barnstolar till sina bilar så det borde nog gå bra.
Det går bussar såklart men inte lika många som på sommaren. Det går tex bara en buss om dan (skolbussen) till Prokopios och Ag Anna på vintern.
Räkna inte med något poolbad. Poolerna fylls sakta upp nu men dom kommer vara iskalla, brrrrr. Men jag har kompisar som har badat i havet hela vinter, vi har ju haft det så varmt. JUst nu är det 22 grader och sol.
Hoppas ni kan flyga ner på lördag.
Lotta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:36.