Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-02, 16:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Amorgos i år?

Ni som i år besökt en av mina favoritöar i Grekland får gärna berätta lite dagsaktuellt från ön. Antar att bygget av den nya hamnen/kajen i Katapola är slutfört och om någon har några aktuella bilder får ni gärna lägga ut dom här i forumet. Finns säkert fler än jag som har Amorgos på favoritlistan och inte har varit där på ett tag.

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 20:25
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Standard Sv: Amorgos i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Ni som i år besökt en av mina favoritöar i Grekland får gärna berätta lite dagsaktuellt från ön. Antar att bygget av den nya hamnen/kajen i Katapola är slutfört och om någon har några aktuella bilder får ni gärna lägga ut dom här i forumet. Finns säkert fler än jag som har Amorgos på favoritlistan och inte har varit där på ett tag.

Eva
Amorgos är även min favorit, har besökt ön två gånger i år och kanske blir det ytterligare ett besök nästa resa (fick biljetten idag ) Annars tyckte jag det mesta var sej likt från tidigare, även "nya kajen". Det nya är väl annars försöket att skapa en strand bredvid kajbygget, inget för mej.

bosse
Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 20:56
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Amorgos är även min favorit, har besökt ön två gånger i år och kanske blir det ytterligare ett besök nästa resa (fick biljetten idag ) Annars tyckte jag det mesta var sej likt från tidigare, även "nya kajen". Det nya är väl annars försöket att skapa en strand bredvid kajbygget, inget för mej.

bosse
Gissar att den stranden inte är något för mig heller. Gillar att vandra till Chora. Njuta en afton på ett trevligt café(valnötspaj och grekisk jazz) eller tavernasittning aftonen lång. En tur till klostret. Käka hos karatebröderna i Katapola.. Deras vinsortiment går inte av för hackor. Vinzenzios(stavning?) mat är också ett nöje samt en del andra barer och matställen mellan Vinzensios och Eleni Roooms. "Det stora blå" hör ju också till någon av Amorgoskvällarna. När jag kom till Amorgos var ambitionen att stanna 5 kanske 6 dagar men det blev resten av semestern det året dvs återstoende 11 dagar innan båtresan till Santorini och sista natten där.

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 00:03
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

För tre veckor sen var kajbygget i katapola iallafall bara halvfärdigt (antar att ni syftar på den lilla utbyggnaden längst inne på stranden). Ingen aktiviitet kunde ses under de fyra dagar jag var där. Kan lägga ut en bunt bilder när jag sorterat dom.
Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 08:27
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yak
För tre veckor sen var kajbygget i katapola iallafall bara halvfärdigt (antar att ni syftar på den lilla utbyggnaden längst inne på stranden). Ingen aktiviitet kunde ses under de fyra dagar jag var där. Kan lägga ut en bunt bilder när jag sorterat dom.
Tack gärna.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:07.