![]()  | 

| 

| 
||||

| 
||||
| 

Her i Moelv er det nå 28 gr i skyggen 

![]() Er det varmere steder i Norden.  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Citat: 

, eller rättare sagt, en av de varmaste platserna, kanske är det varmaste i Norge?Varmaste platsen i Sverige är just nu Bollebygd utanför Borås 28°, och här i Göteborg har vi nu 24,9° och nästan vindstilla. Härligt! ![]() // Helén  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

SMHI:s högsta timrapport idag var 28,4 i Torpabron i nordvästra Götaland. Maxtemperaturen kan ha varit något högre. Igår uppmättes 28,8 i Torpabron, vilket var årets hittills högsta temperatur i Sverige. 

I morgon förväntas det bli ännu varmare med lokalt över 30 grader i södra Norrland. Sedan kommer en kallfront - från Norge  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Just nu har vi 28,5 grader här i Roslagen! Gick in och satt mig framför datorn, orkade inte vara ute i trädgården längre. Man får väl se det som träning inför den stundande Greklandsresan. Bara 27 dagar kvar!  

![]() Är ändå lite avundsjuk på grannarna som varit ute med båten i helgen.  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

.......28 grader i LA och lite vind 

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Hej  June! Har du badat i havet ? I går gick jag långt ut men doppade ej mig, det var 18 i vattnet.Det blåste häftigt i Höllviken där vi bor. Det var varmt och riktigt sommmarvatten. 

Birgitta 63  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Citat: 

![]() På altanen där vi "bor" på sommaren har det varit "hett som i helvetet" idag och tvätten har torkat på noll och ingenting... Nu önskar jag att jag hade semester... /Eva  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Ja idag har det verkligen varit varmt! Här började visserligen dagen med "årets varmaste regn" - men sedan kom solen fram igen och det har varit riktigt "tung" värme. 

Högsta uppmätta temperaturen rapporterar SMHI från Hudiksvall; 31,4 grader!  | 
![]()  | 

| 

|