![]()  | 

| 

| 
|||

| 
|||
| 

Ni som är intresserade av vad som händer inom den grekiska politiken, har här en bra länk. Den kan vara bra att följa inför nyvalet den 25:e januari. Det senaste inlägget gäller Papandreos nya parti. 

http://politikigrekland.blogspot.gr/ / Jannis  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Jag läser den noga. Väldigt intressant att följa.

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Tack för det! Den har jag missat.  

![]() /NW  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Tack för tipset, den där är verkligen bra. Ett av de senaste inläggen tar upp precis det jag tänkte när jag läste om Papandreous nya parti häromdagen: gamla stabila Pasok är bara spillror ...

| 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Ja, det är en bra blogg. 

Om man vill ha ännu mer information kan man ju även läsa de grekiska nyhetssiterna som har engelska "upplagor", som Toviga eller Ekathimerini. Läste i Ekathimerini att Syriza tänker vänta med att slutföra förhandlingarna med långivarna först i juli eller augusti. Vet inte vad (eller om) de tänker. Det är ju mitt i turistsäsongen. Vem tänker boka en greklandsresa om det oklart om landet lämnar euron i sommar, med allt vad kan innebära i form av kaos. Landet står onekligen inför en mycket orolig tid, och denna gång kan det inte uteslutas att det blir en "Grexit".  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Måtte det nu komma något bra eller bättre av detta val än nuvarande situation. 

Håller tummar och tår för Grekland idag.  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Något bra blev det tyvärr inte. En radikal kommunist och en agressiv ultranationalist och antisemit vid makten. Grekland blir ett land man inte kan resa till längre.

| 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Citat: 

..at Tsipras har valgt en partner som er antisemitt visste jeg ikke. Måtte Google på Kammenon etter dette innlegget ditt, og det kan se ut som du har rett. S å skuffende.   Her i Norge ser vi konsekvensen av å ha vårt Fremskrittsparti i regjering, selv om de jo har moderert seg kraftig utad.Merkverdig at ikke pressen/media har satt søkelys på Kammenon nå. Et 'odd' par, om man får si så.  | 
![]()  | 

| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |

| 

|