![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Läggs ned. Tack och adjö RyanAir. Riktigt tråkigt beslut. Det behövs två flygplatser i Gbg.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ryan flyger ju från Landvetter nu. Tror du inte de fortsätter med det?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
![]()
Jättetråkigt tycker jag. Väldigt smidigt att åka ifrån Göteborg City Airport. Det ska bli spännande att se om Ryanair fortsätter att använda Landvetter. Det är nog en kostnadsfråga för Landvetter är väl mycket dyrare att landa på.
Undrar var flygen ska landa nu när dimman ligger tät över Landvetter ![]() (Tycker lite synd om alla kringboende som antagligen flyttat eller sålt till underpris när flygverksamheten bara ökade och ökade och nu lägger dom plötslig ner.....) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kan verkligen Landvetter svälja så många som 850 000 passagerare, som flög från Säve. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Lars, som efter flygtur till London med RA konstaterar att de blivit mycket mer "passagerarvänliga" |
|
|||
|
|||
![]()
Det handlar primärt om problem med sprickbildningar och bärighetsproblem på banan enligt vad jag läste i Dagens Industri idag. Att ge sig in och försöka åtgärda detta skulle tydligen kosta astronomiska belopp och därför blev det som det blev.
Mer specifikt gäller detta "större flygplan" från bl.a Ryanair och Wizz Air. /Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, tack!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lite märkligt att man tycker att det finns pengar för att stoppa ett bygge men inte utföra ett annat. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förbifart Stockholm bekostas direkt från statsbudgeten i kombination med intäkter från Stockholms trängselskatt, medan Swedavia är ett statligt affärsmässigt aktiebolag som helt och hållet finansieras med intäkter från egna tjänster och produkter. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sjukt är ordet. |
|
||||
|
||||
![]()
Är verkligen Säve flygplats en "City Airport" ?
Nu är jag inte jättehemma i Göteborg, Men kan väl inte vara mycket längre till Landvetter, Eller ta så mycket mer i tid att ta sig dit från Centrala Gbg? Bör väl inte vara en jätteförlust om budgetbolagen börjar flyga tillochfrån Landvetter istället? Dessa flygplateser ägs väl av Swedavia? Så jag tror att dom vill nog spara pengar till att uppgradera Arlanda när Bromma (vilket i mitt tycker verkligen är en "City Airport") kommer att stängas ned om några år. Sen har Arlanda problem med bullernivån över Väsby, Så det behöva säkert pengar till att bygga om ena banan...... Kaos! |
|
||||
|
||||
![]()
Disse, nej, om ute på Hisingen kan kallas city kan nog diskuteras. Men de flesta göteborgare tar sig nog trots allt snabbare dit än till Landvetter, som ligger i Härryda kommun. Åtminstone när det inte är rusningstrafik.
Mig personligen spelar det dock ingen roll, jag lägger inte en spänn på Ryan och har dessutom bara 20 min med bil till Landvetter. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, med det att den ligger i Göteborgs kommun och Landvetter i Härryda kommun i så fall...?
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
/kimmen Senast redigerad av kimmen den 2015-01-17 klockan 13:47. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |