Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-08, 15:36
katerina katerina är inte uppkopplad
Ej medlem längre

Reg.datum: maj 2005
Standard Restaurang Ammos i Stockholm

Jag var i Stockholm över helgen med tre tjejkompisar och besökte Restaurang Ammos som finns på Ringvägen 110 (hållplats Skanstull). Jag hade läst ganska negativa kommentarer om restaurangen på nätet och var lite skeptisk men vi gick mest dit för att de har levande musik på lördagar (och även fredagar tror jag) för mina väninnor var sugna på att dansa.

Jag måste säga att vi blev positivt överraskade. Maten var jättegod och musikerna otroligt duktiga och vi sjöng med på varenda låt (förutom när vi var upptagna av att äta av den goda maten). Vi drack grekiskt öl och otroligt gott rödvin och mina väninnor dansade hela kvällen. Vi hade helt enkelt en underbar kväll och vi ser fram emot att få besöka restaurangen igen när vi ska åka upp till Stockholm för att gå på Dalaras konserten.

Är man sugen på god mat och trevlig Grekisk musik så ska man definitivt besöka Ammos.
Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:34
Ej medlem längre

Standard Sv: Restaurang Ammos i Stockholm

Jag såg att det redan finns en tråd om den här restaurangen men tydligen är det ny ägare på Ammos sedan ett år tillbaka. Jag var på en Grekisk restaurang i Göteborg efter jobbet idag och fick lite inside info .
Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 08:32
Ej medlem längre

Kanonbra .

Jag har ju en CD med Taximi och Vangelis Vlavianos och Maria Stellas har jag sett flera gånger här i Göteborg. Det här är Grekisk musik när den är som bäst
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 12:54
jeabys jeabys är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Vad har hänt på Ammos? Var där igår kväll då jag verkligen gillar stället. Blir upplyst om att det är i ny regi och att menyn än ändrad. Mycket mindre meny. Vi tog Meze rätter och jag kan säga att det var en stor besvikelse. Mkt kändes färdigköpt. Inte gott alls.

Sedan har Taximi åkt till Grekland för att spela nu, men dom kommer väl tillbaka .
/Jeanette
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.