|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Änder i Grekland 

Hej alla Kalimeror! Var i Grekland har ni träffat änder? Lägg gärna några bilder och skriv var ni sett ankor på öarna och på fastlandet? /Enigma | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Änder i Grekland 

Jag har ingen bild  På bl.a Antiparos finns det ankor. // Helén | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Änder i Grekland  Katapola på Amorgos. | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Nu ved jeg ikke, hvordan en and ser ud i Grækenland. Men med den lange hals de ænder har, er det så ikke en gås ?    | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Vilken fin bild, Janne! Man blir sugen att åka till Amorgos. Enigma | 
| 

| |||
| 
 | |||

Änder finns här i vår flod i byn kommer tidigt på våren och stannar hela sommaren. På hösten försvinner de naturligtvis när jakten börjar. (De är smarta, vet att de ska akta sig)  Yvonne | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Änder i Grekland Här åt vi lunch i Chora på Andros, och studerade fåglarna i floden/ån i bakgrunden. Men jag tror snarare det är ankor än änder  . Det ligger även en fin fotbollsplan intill, finaste jag har sett i Grekland  .  Abi | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

I Agia Marina på Egina som vi besökt många gånger har vi trevliga and-minnen.  Varje gång vi är där brukar vi en kväll besöka en av tavernorna som ligger ända nere vid vattenkanten. I vattnet som kluckar intill oss, och här och var i gruset uppe bland borden, simmar/stultar det omkring ett gäng ankor. Lite småmysigt även om det innebär att man får se upp lite var man sätter fötterna. Extra kul är att vi också vid i stort sett varje vistelse på stranden stax intill, under dagtid när vi ligger och har det skönt i solen, ser ett gäng på fyra av de här änderna komma stultande längs strandkanten. Där kommer de, tre grå/vita anförda av en svart, stolt och oförskräkt spatserande. Vi har döpt dem till Black-Ingvars. Har tyvärr ingen bild på dem (endast i min förra mobil som jag missat att spara) men ska försöka fixa det vid nästa besök.  Mats | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Hej på er  Änder från Egina 2006. Är det dom här du menar Masse? | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Änder i Grekland Citat: 
 Känner dock inte riktigt igen klippan, men om det är mellan kaj-platsen och stranden så är det där strax intill som tavernan ligger.  Mats | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Änder i Grekland Citat: 
  Mats | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Jajamän   det stämmer. | 
| 

| |||
| 
 | |||

http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=2960 Här är fler från Peloponessos....men jag säger också ankor och inte änder... Lissi | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Får väl lägga in bilden på sötnosarna fån Kokkari på Samos här också då!  /Katitzi  | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 |  |