Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-24, 08:18
frubrink frubrink är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Kära nån!!

Vi har en kul grej tillsammans med våra kompisar, den som fyller jämna år får bestämma vart vi ska åka. Nu har våra vänner bestämt att vi ska åka till Chrispy world i Rapaniana, all inclusive.Det ser ju jättefint ut på bilderna men när jag söker på Rapaniana finns där tydligen ingenting. Nu till min fråga, har någon varit där eller åtminstonde åkt förbi, jag skulle gärna vilja ha ett hum om hur där ser ut. Resan skall bokas i morgon och som sagt det är våra vänner som bestämmer vart vi ska. Men ... Tack för Er hjälp
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 08:26
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Kära nån!!

Rapaniana är väl idag vad Agia Marina/Platanias var för något eller ett par decennier sedan. Något enstaka hotell, ett par kaféer, någon taverna. Har själv bara åkt genom byn, efter att ha stannat till i Kamisiana, som ligger precis intill.
Verkar vara trevliga ställen allihopa, väldigt lugnt, beläget på var sida om samma väg som är huvudgata i Platanias, fast den här då är betydligt lugnare. Däremot tror jag stranden till största del består av klapper.

Ni har nära till Kolimbari, som är en mycket trevlig by av lite större storlek, med supermarkets och flera restauranger och affärer.
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 09:27
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

...och så har ni ännu närmare till en väldigt trevlig restaurang mitt bland olivlundarna (som jag tyvär inte minns namnet på nu, återkommer) i grannbyn inåt landet, Darmarohori. Där åt vi meze och grillat en kväll i september för ett par år sedan i gott sällskap av våra vänner från *nästa* by - Kato Vouves, med cikadornas gnisslande i bakgrunden och första smakprovet på säsongens vin till maten...

66 dagar, 19 timmar och 33 minuter kvar nu!
Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 13:47
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Var ligger Rapaniana? Har aldrig hört namnet.
Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 20:47
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Det ligger mellan Maleme och Kolimbari.
Vi hamnade där i närheten, när vi åkte ospecisifiserat. Vi bodde då på Kastalia Village, och tyckte inte det var så tokigt alls med det läget.
Som HenricG redan berättat, är det nära till Kolimbari, en mysig liten ort med flera restauranger precis vid vattnet.
Trevlig resa Frubrink med sällskap!

Abi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.