![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen annan som vet?
|
|
|||
|
|||
![]()
http://img505.imageshack.us/img505/2408/dsc03821ow4.jpg
Såhär såg det ut om man beställde grillad octupus på "Maxims" på Karpathos. Den var ganska svårtuggad. Gick förbi en annan restaurang där någon åt samma rätt men då fick de mer än bara armarna. Rätten var rätt dyr. 8 euro. Hade velat testa friterad calamare men visste inte om man skulle få friterade ringar eller som den på bilden. Är inte den grillad? Testade även stuvad calamare på "La Corte" (eller vad stället nu hette" men det var inte så gott. Men det berodde nog på att restaurangen inte kunde laga det bra. För tyckte inte de var något vidare. Bläckfisk är mums! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Friterad calamares får man mest som ringar plus kanske några tunna armar, prydd med en friterad babycalamare på toppen. Här hemma brukar jag plocka ur frysdisken. Sådan som är klar att fräsa upp i lite olivolja i pannan. Inte samma sak.. men ger ändock lite Kreta-associationer. Med egengjord klyftpotatis, citron, och tzatziki...mmm |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
godaste Kalamarisen Finns Hos Mikes på RHODOS i G:as Stan I Gränden innanför gatan´som går fr Delfin torget Han sitter numera på en stol o bevakar kommersen är du inte nöjd behöver du inte betala .Har ätit där av o till under c.a 30 år alltid lika bra .
|
|
||||
|
||||
![]()
Min dotter har bestämt att den godaste calamaresen har Anna i Nas på Ikaria. Jag håller med.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har för första gången ätit Stifado på bläckfisk kokt med lök och vin i såsen..MUMS!!!!! Åt den på favoritstället på Tinos, "Epeneío"
Annars var all bläckfisk ovanligt god på Tinos! ![]() ![]() Lissi - som alltid får beställa in bläckfisk själv, maken vägrar äta! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag äter bra bläckfisk på Harrys Taverna i Emborios, Kalymnos
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Senast redigerad av spiro den 2008-07-07 klockan 01:30. |