![]() |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tankarna snurrar lite...24 grader här I Alternativet 🏠 fast klockan är över 22.
Vi har suttit på bryggan med räkor o vitt, badat i 23-gradit och njutit såå av kvällen. Dagen med över 30 grader fixade jag inte. Låg i soffan och flåsade i takt med ACn och mådde lite illa.. Men nuuu..åh vad härligt! Tankar...jag har aldrig tyckt om att flyga på kvällen..det är lite värre än på dan för mig. Men från Limnos så tyckte jag helt plötsligt att det var underbart att se lamporna från marken och att bara susa fram i natten. JAG den flygrädda!! Lika dant när vi åkte ner..jag hade ingen ångest..fattar inte!! Det kan komma microögonblick när jag tänker "Varför, varför gör jag detta" men svaret är ju att jag vet vad som väntar. Sommaren går fort och jag tittar redan på höstresor. Jag har fått med mig mannen i tankarna om en 2-veckorsresa. Det blir hem till Kreta. Var vi bor spelar ingen större roll..vi har ju vitavespan. Nu har jag ett tag på mig att öva på att gå upp och ner för trappan med mitt knä. Inte 1..1..1..utan 1..2..1..2..med fötterna om ni förstår ![]() / Kajja
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ja, det gäller att se det positiva i livet. Precis som du gör, Kajja
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Så mysigt ni har det vid Alternativet. Ja, värmen är jobbig. Blir inte många knop gjorda när tempen ligger runt 30 plus. Men jag gläder mig över mogna tomater, paprikor och gurkor i växthuset. Blir en greksallad med en ny sorts fetaost köpt på Lidl. Gott. Två veckor på Kreta låter ju inte heller fel. Hoppas din flygrädsla har gett med sig så du kan njuta av resan fullt ut. Och Kajja, kämpa på med din trappträning.
Vet hur jobbigt det är med 1.1.1. Kerstin |
![]() |
|
|