Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal igår, 22:32
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 4 099
Standard Sitter och tänker...

Tankarna snurrar lite...24 grader här I Alternativet 🏠 fast klockan är över 22.
Vi har suttit på bryggan med räkor o vitt, badat i 23-gradit och njutit såå av kvällen.
Dagen med över 30 grader fixade jag inte. Låg i soffan och flåsade i takt med ACn och mådde lite illa.. Men nuuu..åh vad härligt!
Tankar...jag har aldrig tyckt om att flyga på kvällen..det är lite värre än på dan för mig.
Men från Limnos så tyckte jag helt plötsligt att det var underbart att se lamporna från marken och att bara susa fram i natten. JAG den flygrädda!!
Lika dant när vi åkte ner..jag hade ingen ångest..fattar inte!!
Det kan komma microögonblick när jag tänker "Varför, varför gör jag detta" men svaret är ju att jag vet vad som väntar.
Sommaren går fort och jag tittar redan på höstresor.
Jag har fått med mig mannen i tankarna om en 2-veckorsresa.
Det blir hem till Kreta. Var vi bor spelar ingen större roll..vi har ju vitavespan.
Nu har jag ett tag på mig att öva på att gå upp och ner för trappan med mitt knä.
Inte 1..1..1..utan 1..2..1..2..med fötterna om ni förstår
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal idag, 07:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 390
Standard Sv: Sitter och tänker...

Ja, det gäller att se det positiva i livet. Precis som du gör, Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal idag, 15:41
Fältjäntans avatar
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 996
Standard Sv: Sitter och tänker...

Så mysigt ni har det vid Alternativet. Ja, värmen är jobbig. Blir inte många knop gjorda när tempen ligger runt 30 plus. Men jag gläder mig över mogna tomater, paprikor och gurkor i växthuset. Blir en greksallad med en ny sorts fetaost köpt på Lidl. Gott. Två veckor på Kreta låter ju inte heller fel. Hoppas din flygrädsla har gett med sig så du kan njuta av resan fullt ut. Och Kajja, kämpa på med din trappträning.
Vet hur jobbigt det är med 1.1.1.
Kerstin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT