![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Landar på Santorini midsommarveckan 2016 om allt går som tänkt. Jag tänker mig en natt där sedan Folegandros. Därefter flyter tankarna planlöst mellan Sikinos, Iraklia, Amorgos och Anafi innan hemfärd sker från Santorini. Nu till några undringar:
1. Eftersom Santorini är en välbesökt ö gissar jag att jag bör boka boende i god tid. Har jag rätt eller fel, och vad är i så fall god tid? Redan nu (vilket är galet tidigt) ser jag att en del på t.ex. booking redan är uppbokat! 2. Vad är era erfarenheter av prisbilden på boende i allmänhet? Är det som med flyg, ju tidigare du bokar desto billigare, eller är det billigast med roomsare på plats? 3. Det dröjer ett par månader innan färjorna släpper sina sommartider, men gissningsvis är det inga större förändringar mellan populära öar. Någon som vet hur ofta färjan gått tidigare somrar (juni) mellan Santorini och Folegandros? Tack på förhand! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Härligt, Santorini är en ganska bra bas för Cycladerna ![]() 1. Ja det blir uppokat tidigt fast det du ser är troligen de boenden som ligger nära / vid calderan, och en del boenden kan nog fortfarande vara så att de inte laggt upp sina rum för sesongen ännu, men många av de överkomliga boenden med utsikt över calderan bokas upp tidigt, men bor man på andra sidan ön är priserna lägre och det 2. Jag hade bokat tidigt, tycker man kan få bra priser om man letar lite o är i god tid, kan pga smidigheten tipsa om honeymoon, det finns väldigt många bättre boenden till samma pris men för en natt duger det bra och de har transfer till/ från flygplats och hamn vilket är väldigt smidigt och det är det inte många på santo som erbjuder. 3. det är troligen samma tider, men säkert kan man alldrig veta , men folgerandos ligger om jag inte missminner mig på Milos "stamen" vad gäller färjorna så dit går väl i princip bara den där dyra katamaranen om jag inte misstar mig, |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Bokar man hotell genom Booking.com är det ofta avbokningsbart utan kostnad fram till några veckor/dagar innan incheckning. Då kan man ändra sig hur många gånger som helst men ändå veta att man har ett rum.
Det brukar jag utnyttja, ändrar mig ganska ofta eller något nytt hotell dyker plötsligt upp. ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för alla kloka svar;det hjälper! Jag kommer troligtvis utnyttja möjligheten att boka boende med möjlighet att avboka och bestämma mig först när sommartider på båtarna är släppta, särskilt första och sista nätterna på Santorini. Speedboats är helt uteslutet, totalt omysigt, dyrt och läge för illamående. Och givetvis är det så att Booking och övriga sajter inte kan ha alla rum på sina sidor, och det är lätt att hetsa upp sig i onödan. Påbörjar så smått hösten och vårens "hobby" = läsa på om öarna i Kykladerna, för det finns ju så många fina...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|