![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Missa inte kl 23.15-23.45 i Kunskapskanalen Berömda städer: ATEN
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ... och nu har jag letat och hittade avsnittet! ![]() ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker det var bra....Hög igenkänningsfaktor!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fint tips Lissi! Såg det inte i tid för att kolla direktsändningen, men det gick ju bra att hitta det i SVT Play. Synd att sådana program inte kan hållas tillgängliga lite mera varaktigt. Som det är nu så finns de att tillgå i 30 dagar efter sändning.
Håller med om igenkänningsfaktorn. Härlig känsla med de många ställena man har minnen från. Saluhallen i Omonia tycker jag är en höjdare. Vid ett tillfälle bodde vi bara något kvarter därifrån. Ruffiga kvarter med mycket av gatans folk ute om kvällar och nätter. Men jag kände mig aldrig otrygg. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi bodde nu senast på Epidavrou, alldeles granne med saluhallen.En fantastisk gata , men många skulle inte sätta sin fot där, än mindre välja hotell där. Alla små affärer och folk från hela världen som ägare. Inte en kvadratmeter utan klotter på husfasaderna. Jag skrev om det i resebrevet från november 2014. Aten är en otroligt fascinerande stad om än lite sliten och stadd i förfall just nu....Om några år blir det ett nytt veckobtesök.
Lissi- som älskar kunskapskanalen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hasse |
|
|||
|
|||
![]()
Hasse, efter alla stora kravaller och förstörelse som varit i och med de många demonstrationerna med stenkastning och hus satta i brand, och med den djupa krisen som råder ,så är nog husrenoveringar något som ligger långt ner på listan...Här gäller det att få mat för dagen för de flesta. Men oavsett så är Aten en väldigt levande stad och med en så otroligt vänlig stämning i alla fall det vi möttes av.
Inte ens i de mörkaste av kvällar i de ruffiga delarna av Psirri ,Metaxourgho eller Omonia har vi känt oss rädda. DET gör vi däremot på kvällar i Malmö och Stockholm . Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det var lite mening att vara"dum"i uttalandet.Jag tycker inte att folk ska lida för dåliga politikers beslut.Oavsett om det är i det(i sammanhanget)lilla här hemma eller hos vårat älskade Grekland.Jag tycker att politiker och offentliga tjänstemän bör vara mer personligt ansvariga för sina handlingar..det är ju"våran plånbok"de har hand om.De har löner utöver allt rimligt..Oavsett om det är i Sverige eller annat land.
Kram!Hasse |
![]() |
|
|